Pages

Sunday, November 11, 2012

Bentong

Kebanyakan universiti di sekitar Melbourne telah pun, atau sedang menamatkan penggal akhir untuk kalendar akademik undergraduate 2012. Ramai rakan-rakan dan juniors telahpun habis exam, dan ada yang dah balik Malaysia. Melbourne memang 'sunyi' waktu-waktu summer begini. Bayangkan, kalau separuh dari 9000 orang pelajar Malaysia balik waktu cuti musim panas, mau tak terasa 'kehilangan'? 

Segelintir yang tinggal kebanyakannya ada plan masing-masing; samada summer courses, kerja, atau melancong. Hari ini, ada beberapa sahabat yang masih lagi tak balik akan datang melawat rumah  aku. Daripada yang datang, dua orang adalah pelajar tahun akhir.

Muhammad Hanis dan soon-to-be Dr. Arif Hussin. 

I'm going to miss them. Harap-harap Hanis boleh pertimbangkan untuk sambung PhD kembali di sini dan Arif dapat kerja di sini. Harap-harapnya lah. But I know that the chances are slim. Hanis akan kahwin hujung tahun ini dan dengar ceritanya akan kerja dahulu. Arif dan isterinya merancang untuk kerja di Johor Bahru.

Tak apalah, that's life. People will come, people will go, and you , sir, have to move on.

Aku rancang nak masak-masak sikit.

Ayam panggang ala thanks-giving day, nasi basmathi, tomyam campur dan sayur tumis. Finger food; chips, dan untuk dessert nanti Connoisseur caramel ice-cream.

Nak makan, moh le datang...  



*garu kepala - mana nak cari lengkuas ni...


No comments: