Sunday, July 30, 2006

Adakah kau lupa?

Yang mana ?

Wahai Tuhanku,

bumi manakah yang bukan milik Mu?
kerna aku ingin bermaksiat,
memuaskan nafsu tak berpenghujungku.

hati siapakah yang bukan hak Mu?
kerna aku sangat cemburu,
hatiku tak terlepas dari pengetahuan MU.

masa bilakah yang Engkau tak tahu?
kerna runsing hatiku,
mengenang setiap amalanku dihitung oleh Mu.

kurniaan apakah yang bukan dari Mu?
kerna aku tak mahu,
bersyukur dan mengikuti perintah Mu.

Ya Tuhanku,

siapalah aku,
yang ingin lari dari kekuasaan Mu,
yang angkuh utk sujud pada perintah Mu.

Ya Tuhanku,

aku hambaMu,
bersaksilah Tuhanku satu,
bersaksilah hidupku utk Mu.

*********

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?" Ar-Rahman:16

Thursday, July 27, 2006

Pemuda!!

pemuda Islam adalah pemuda harapan,
yg dgn tangannya lahir sebuah kejayaan,
menapak kehidupan dgn cahaya iman,
bergerak ke depan, raih kebangkitan Islam!

bangkitlah pemuda islam,
tunas hadapan penuh penantian,
wujudkanlah cita dan impian,
dgn kekuatan kita kan berjaya,kita adalah singa2 Ar-Rahman,
hancur binasa musuh berbisa,
kita pejuang pembela kebenaran,
lepas belenggu, runtuhlah angkara murka.

semangat aku bagai api menyala,
teguhkanlah jiwa ku turut berjuang,
pandangan mataku tebalkan cahaya,
hapus angan-angan, raih kemenangan!


Wednesday, July 26, 2006

Biarkan!

Lubnan diserang!
biarkan, bukan tanah aku, bukan malaysiaku...

anak-anak dan wanita lubnan dianiaya!
biarkan, bukan anak aku, bukan saudaraku(konon)...























yahudi terus menyiksa palestina!
biarkan! kan aku dah kata, bukan tanah aku, tak reti-reti???














hayy kawan, dah ramai org tak yg berdosa terbunuh dek serangan yahudi biadap tu!
biarkan, negara2 arab pon kate itu salah kerajaan hizbullah, tak guna pun kita lawan...
















sedarlah kawan, isu lubnan itu isu kita, umat islam!
biarkan, isu artis nak kahwin, brape harga baju pengantin artis,artis putus tunang lagi penting buat aku, kite kene support industri hiburan tempatan...

ish kawan, kita lagi kena support hizbullah dan hamas lawan yahudi!
biarkan, hizbullah tu shiah, kerajaan militan, diorang sesat...

hayy kawan, yahudi tu rampas tanah orang, tau tak?!
biarkan, diorang dulu kene siksa dengan rejim Nazi, kesianla, kan elok berdamai??? (sungguh org tak mengenal sejarah)

hish kawan, yahudi tu takkan henti rampas tanah, takkan henti di palestin!
biarkan, biarla sampai narathiwat atau kalimantan pon, bukan malaysiaku...

kawan, malaysia pun diserang juga; diserang secara halus,













diserang pemikiran generasi muda kita,
dihanyutkan dengan "kolej-kolej" hiburan dan fantasi,
disibukkan dengan debat sia-sia,












agar runtuh iman kita,
agar rapuh akhlak kita,
agar punah segalanya...

...biarkan!biarkan!biarkan!