Pages

Tuesday, November 23, 2010

Cuti

Blog ini akan bercuti selama sebulan.

Satu; sebab aku pun bercuti semester.

Dua; sebab aku akan masuk ke pedalaman Pahang sepanjang cuti ini.

Kawasannya adalah antara Lebuhraya Karak dan Jengka.

Dapat kerja sambilan sebagai wire-man dengan Telekom Bhd. Spesifikasi kerja adalah untuk memasang electronic jumper di pencawang-pencawang. Sebahagian besarnya adalah di kawasan tanah tinggi dan hutan belantara.

Balik ni kena pergi short-course selama 3 hari dan boleh kerja minggu depan. Mungkin kerja selama sebulan. Jadi sebulan jugalah aku duduk dalam hutan.

Aku rancang, selain daripada barang-barang keperluan ikhtiar-hidup, nak bawa 5 buah buku

  1. Al-Quran
  2. The Muqaddimah, Ibn Khaldun
  3. Personal View: An Anthology, British Medical Journal
  4. Intellectuals in Developing Society, Syed Hussein Alatas
  5. Naratif Ogonshoto, Dr. Anwar Ridhwan

Dan juga beberapa buah buku catitan kosong. Manalah tahu, untuk conteng-conteng ke.




Sekali-sekala, mungkin kerana lelah berjumpa orang, teringin juga untuk bersendirian.

I'm very excited!

2 comments:

Anonymous said...

salam~

selamat berinteraksi dengan alam (kalau pengalaman senpai nanti macam yang aku bayangkan).hehe

=)

Fitri Ezwan said...

wslm ana,

ada yang pedalaman, ada yang dekat pekan.

rasanya yang pedalaman mungkin mirip kepada apa yang ana bayangkan.

pokok-pokok, cicak terbang, ular sawa. heheh.

anehnya, nyamuk tiada.