Pages

Tuesday, July 24, 2012

Lelaki Salju

Sebenarnya, aku agak risau melihat 'fenomena' beberapa pendakwah bebas di tanah air. Jujur, yang aku risaukan hanyalah pengikutnya. Tidak ada niat lansung untuk mempertikai malah menguji pendakwah berkenaan. Sungguh!

Apa yang aku takut? Kalau-kalau berubah menjadi semacam suatu kultus - cult

Dari sisi positif, aku cerap keadaan ini sebagai manifestasi suara masyarakat kita yang begitu dahagakan pemimpin yang soleh. Tokoh yang boleh diharap di saat udara politik dan sosial tanah air menjadi sesak dan tidak menentu.

Harap-harapnya tidak ada orang yang menangguk di air yang keruh. Kalau ada, kita minimumkan. Kecilkan pengaruhnya.

Aku berdoa agar aku yang salah. Aku berharap agar kerisauan aku tidak valid.



Aku Hanya Serangga - Bumi Putra Rockers


No comments: