Pages

Friday, April 16, 2010

Batman 2

Jadi, sekarang secara rasminya aku penghuni solo N20, Jalan Mustaffa. Lone-Ranger di rumah 4 bilik, 2 bilik air, satu dapur, satu stor dan halaman yang hijau.

Ada yang dah sampai ke Australia, ada yang bakal ke Hospital Serdang dan Hospital Grik, ada yang masih di Pulau Pinang.

Aku pula akan ke posting Paediatric/Kanak-kanak selepas ini. Buat masa sekarang aku masih lagi tidak berminat nak 'melihat' kanak-kanak. Tengoklah macam mana nanti.

Brake-pad kereta aku rasanya sudah perlu ditukar ganti. Beberapa hari lepas aku hampir terbabas dalam hujan, brake tak 'makan'. Tengah berkira-kira untuk masih kekal dengan jenama Bosch ataupun Bendix MetalKing. Ataupun Mintex.

Entah kenapa aku rasa high pula dengar tayar screeching, tersenyum selepas insiden itu, astaghfirullah-al 'azim...

Sejak akhir-akhir ini aku sering terfikir pasal kematian. Entah kenapa. Kalau dalam sehari, kadang-kadang tergetus soal mati, betapa kesia-sian hidup selama ini, kehampaan pada diri dan sebagainya. Mimpi pun kadang-kadang berkisar soal kematian.

Kata Amin, menurut hadis, orang yang berfikir pasal mati adalah orang yang bijak. Aku diam sahaja, itu benar...jika disertai dengan amalan yang mempersiapkan diri untuk hari itu, tapi bila aku renung semula hidupku...entahlah.

Kata kaunselor pula, kematian tidak mendatangkan apa-apa, tidak menyelesaikan masalah pun, bahkan memperpanjang masalah.

Kata kaunselor lagi, aku perlu belajar memaafkan diri, menerima diri seadanya. Menerima hukum alam bahawa hidup sekejap di atas dan sekejap di bawah.

Kata ustaz, jangan fikirkan sangat dan membiarkan diri larut dalam lautan masalah. Susah nak melihat dengan jelas kalau fikiran bercelaru.

...rumusannya, carilah kekuatan.

Mungkin dari ini...
pyaar

3 comments:

anamunawwarah said...

salaam~

apa pulak pyaar?
ai la senpai.dibaca dgn ton keempat ye.

huhu=p

semoga berjumpa apa yg dicari.dapat apa yang diperlu.all the best!

Musafir bumi said...

Salam. Aku dah sampai Aussy. tp sgt rindu dengan malaysia dan jln Mustafa. Hang in there. Apa2 hal, email aku. hehe.

Fitri Ezwan said...

anamunawwarah,

wslm

hehe, tau. ai..

'pyaar' tu hindustani =)


Musafir bumi,
wslm, yea buddy!