Pages

Tuesday, July 06, 2010

.

Aku rasa, kehidupan dan nilai-nilai adalah terangkum dalam suatu spektrum; bukannya diskrit.

Tetapi, adalah lebih mudah untuk memahami sesuatu apabila ia mempunyai kelas, kumpulan atau golongan.

Bahaya spektrum adalah tiadanya garis pemisah yang jelas.

Bahaya diskrit adalah tiadanya kesinambungan yang nyata.

Aku pasti ada jawapannya. Bila aku keliru, aku bertanya. Bila aku bertanya, aku mencari.

Bila aku mencari, aku temui. Bila aku temui, aku menilai.

Bila aku menilai, aku buat keputusan.

Biasanya, betul atau salah, terserah kepada pengalaman untuk menentukan.

Ancora Imparo.

3 comments:

arcane said...

selalu nya, bila tersalah, sakit.
tapi sakit yang itulah ubatnya dalam kehidupan.

i like this post.
:)

Fitri Ezwan said...

salam akak,

Terima kasih =)

Fitri Ezwan said...
This comment has been removed by the author.