Pages

Thursday, October 19, 2006

waktu ini

hari ni saya cuma berbuka dgn semangkuk bubur kacang (org bagi) dan segelas air teh panas. cukup kenyang, lebih2 lagi bila berbuka seorang diri dlm rumah yg sunyi.

Ramadhan masih berbaki 4 atau 5 hari lagi.
Final Exam masih berbaki 13 hari lagi.
Waktu saya di Melbourne ni masih lagi berbaki lebih kurang
satu setengah bulan sebelum pulang ke Malaysia.
waktu saya di dunia ni... entahlah, saya tak pasti.

air teh 'o' panas mmg saya gemari sejak kecil lagi.
air panas ni kita kena minum perlahan-lahan. takut melecur bibir.
sambil menyisip teh panas, fikiran saya selalu menerewang...

benarlah, masa yg diberi pada saya cuma 24 jam sehari,
dan masa yg diberi pada Imam Bukhari juga 24 jam sehari,
bahkan masa yg diberi kpd Rasulullah SAW juga 24 jam sehari.
tapi, berapa kerap sgtkah masa yg diberi itu dimanfaatkan?

Ya Allah,
Jgn biarkanku tanpa bimbingan,
pimpinlah aku ke jalan yg benar,
kpd Engkaulah harapanku,
jgnlah hampakan perasaanku.

No comments: