Pages

Tuesday, April 02, 2013

Antara benua

Aku masuk ke sekolah berasrama sejak umur 13. Maknanya, sejak umur 13 hingga 26 (tahun ini), aku belum lagi punya 'rumah' yang tetap.

Sejak umur 13, aku dah terbiasa untuk tidak mengumpul barang-barang yang sukar dibawa pindah. Barang-barang kepunyaan aku biasanya ringkas dan asas; boleh di-pack semuanya dalam dua backpack deuter dlm masa sejam.

Aku masih ingat lagi, waktu form 5, aku boleh survive dengan sehelai baju uniform putih dan sepasang seluar hijau shj untuk sepanjang tahun ( aku basuh tau!).

Dan aku juga sudah terbiasa untuk mengucapkan selamat tinggal dan berpisahan dengan orang, benda atau tempat yang disayangi.

Semua ini sebab banyak bergerak, dan banyak berpindah. Tak sempat hendak sesuai atau mesra dengan sesuatu tempat, dah kena berpindah ke tempat yang lain.

Tapi,

Lain rupanya perasaan meninggalkan isteri yang baru shj dinikahi selama seminggu untuk berbulan-bulan lamanya. Lain rupanya perasaan meninggalkan isteri sampai sebenua jauhnya.

Moga tabah hati tak berbelah bagi.

Buat isteriku yang ku sayangi,
Cukuplah Allah SWT bagi kita..

2 comments:

arcane said...

tak pasti ucapan yang ditinggalkan di facebook disedari,

Buat Fitri dan ayang, selamat pengantin baru.
Barakallahu lakuma, wa baraka ‘alaikuma, wa jama’a bainakuma fi khair.

Moga tabah dan kuat mengharungi hidup bersama.
Moga Fitri teguh dalam memimpin keluarga. InsyaAllah.
Doa akk bersama kalian.

(':

Fitri Ezwan said...

Salam,

Terima kasih Akak..


Mpt & ssms